تسمه آهنی چیست؟ | تولیدی تسمه آهنی | خرید تسمه آهنی 09125905879

تسمه آهنی چیست

تسمه آهنی چیست؟ | تولیدی تسمه آهنی | خرید تسمه آهنی 09125905879

تسمه آهنی چیست و به چند دسته تقسیم می‌شود؟

تسمه وسیله‌ای است که در ابتدا برای جابجایی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. به عبارت دیگر تولید برخی وسایل مانند تسمه و برخی از اهرم‌ها به سبب سهولت در حمل و نقل تجهیزات سنگین بود. اما در حال حاضر کاربرد تسمه توسعه پیدا کرده است و از آن برای تولید وسایل مختلفی از جمله پنجره نیز استفاده می‌شود. شاید بسیاری از مردم با شنیدن کلمه تسمه به یاد تسمه دوچرخه یا ماشین بیفتند. اما باید توجه داشته که تسمه آهنی مفهوم متفاوتی دارد. تسمه آهنی یک نوع پروفیل است که در آن پهنای ورق بسیار بیشتر از ضخامت آن است. در ادامه بررسی می‌کنیم که تسمه آهنی چیست و چه کاربردهایی دارد. با ما همراه باشید.

در این قسمت تسمه های آهنی تولیدی در نورد محمد را مشاهده می‌کنید جهت خرید تسمه های آهنی با شماره های
سید علی جعفری : 09129416329 . سید محمد جعفری : ۰۹۱۲۵۹۰۵۸۷۹  در ارتباط باشید.

تسمه آهنی 2 سانت
قیمت/ تومان
تماس بگیرید
ضخامت
۴ تا ۱۰ میلی متر
تحویل
درب کارخانه
طول/ متر
۵ تا ۷ متر
وزن/ کیلوگرم
۴ تا ۱۰ کیلو گرم
تسمه آهنی ۲.۵ سانت
قیمت/ تومان
تماس بگیرید
ضخامت
۴ تا ۱۰ میلی متر
تحویل
درب کارخانه
طول/ متر
۵ تا ۷ متر
وزن/ کیلوگرم
۵ تا ۱۲ کیلوگرم
تسمه آهنی ۳ سانت
قیمت/ تومان
تماس بگیرید
ضخامت
۴ تا ۱۰ میلی متر
تحویل
درب کارخانه
طول/ متر
۵ تا ۷ متر
وزن/ کیلوگرم
۷ تا ۱۵ کیلوگرم
تسمه آهنی ۴ سانت
قیمت/ تومان
تماس بگیرید
ضخامت
۴ تا ۱۰ میلی متر
تحویل
درب کارخانه
طول/ متر
۵ تا ۷ متر
وزن/ کیلوگرم
۹ تا ۲۰ کیلوگرم
تسمه آهنی ۵ سانت
قیمت/ تومان
تماس بگیرید
ضخامت
۴ تا ۱۰ میلی متر
تحویل
درب کارخانه
طول/ متر
۵ تا ۷ متر
وزن/ کیلوگرم
۱۰ تا ۲۵ کیلوگرم
تسمه آهنی ۶ سانت
قیمت/ تومان
تماس بگیرید
ضخامت
۵ تا ۱۰ میلی متر
تحویل
درب کارخانه
طول/ متر
۵ تا ۷ متر
وزن/ کیلوگرم
۱۳ تا ۲۶ کیلوگرم

انواع تسمه آهنی | تسمه آهنی چیست؟

تسمه‌های آهنی عمدتا از فولاد تولید می‌شوند. در حال کلی تنوع تسمه‌های آهنی موجود در بازار بسیار زیاد است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تسمه آهنی نوردشده

یکی از روش‌های تولید پرکاربرد محصولات فلزی، عملیات نورد است. در عملیات نورد یک پروفیل ( مواد خام دیگر مانند : میلگرد ها، کنار ورق ها، کنار ورق های اکسین و… که در سختی تسمه آهنی نورد شده تاثیر بسزایی دارند) با ضخامت مشخص به میان دو یا چند غلتک فرستاده می‌شود و به کمک این کار ضخامت ورق به میزانی که مطلوب ما است، در می‌آید. نورد به صورت سرد و گرم انجام می‌شود. در نورد سرد بدون این که ورق فلزی پیش گرم شود، به میان غلتک‌ها فرستاده می‌شود ولی در فرآیند نورد گرم ابتدا ورق پیش گرم می‌شود و دمای آن تا سطح معینی افزایش می‌یابد و سپس از بین غلتک‌ها عبور داده می‌شود.

در تولید تسمه آهنی به روش نورد، از عملیات نورد گرم استفاده می‌شود. مزیت اصلی تسمه آهنی نوردشده، تولید آسان است. قیمت تسمه آهنی نورد شده نیز به مراتب از سایر انواع تسمه آهنی کمتر است.

مهم‌ترین نقطه ضعف این تسمه‌ها، ساختار غیر یکپارچه آن‌ها است. به این صورت که معمولا از ترکیب چند فلز در تولید این دسته از تسمه‌های استفاده می‌شود. این مسئله موجب می‌شود تا انجام عملیات‌های مکانیکی مانند جوشکاری و ماشین‌کاری روی تسمه در آینده کمی سخت و دشوار شود.

تسمه آهنی فابریک

در ادامه بحث تسمه آهنی چیست، به نوع دیگری از تسمه‌های یعنی تسمه آهنی فابریک می‌رسیم. برخلاف تسمه نوردشده، تسمه آهنی فابریک را با مرغوب‌ترین آلیاژ‌های موجود در بازار تولید می‌کنند. این مسئله موجب می‌شود که استحکام و ساختار یکپارچه تسمه فابریک در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. قیمت تسمه آهنی فابریک به همین دلیل از تسمه آهنی نورد شده به مراتب بالاتر است.

یکی از چالش‌هایی که در تولید این دسته از تسمه‌ها وجود دارد، مسئله سایزبندی آن‌ها است. تولید این تسمه‌ها تقریبا به صورت خودکار صورت می‌گیرد و به همین دلیل سایز و ابعاد تسمه‌ها کاملا مشخص و معین است. این در حالی است که برخی از مصرف‌کنندگان نیازمند تسمه با ابعاد سفارشی خود هستند. در این حالت نمی‌توانند از تسمه آهنی فابریک استفاده کنند.

تسمه آهنی ماشین کاری شده

یک روش دیگر تولید تسمه،‌ استفاده از گیوتین یا قیچی‌های مخصوص است. در این روش به کمک این دو تجهیز، ورق آهنی را به ابعاد مورد نظر برش می‌دهند. دو چالش اساسی در این روش تولید تسمه آهنی وجود دارد که عبارتند از:

1- برش‌کاری موجب تاب برداشتن ورق‌ها می‌شوند.

2- لبه‌های برش‌خورده ورق‌ها کاملا تیز و برنده می‌شوند.

برای این که این مشکلات به خوبی پشت سر گذاشته شود، باید به سراغ ماشین‌کاری ورق‌ها بعد از برش خوردن برویم. به کمک ماشین‌کاری تسمه آهنی به خوبی سر و شکل پیدا می‌کند. مزیت دیگر این روش آن است که از دقت ابعادی بالایی برخوردار است. همچنین این امکان وجود دارد که سفارش خرید تسمه آهنی را متناسب با نیاز مصرف کننده انجام دهیم.

تسمه آهنی
تسمه آهنی

تسمه آهنی ترانس | تسمه آهنی  ترانس  چیست؟

در ادامه بحث تسمه  آهنی چیست، به تسمه آهنی ترانس می‌رسیم که یک مدل تقویت شده تسمه آهنی فابریک است. به این ترتیب که پس از برش‌کاری تسمه که در بالا به آن اشاره کردیم، ابتدا تسمه را به وارد یک محلول اسید رقیق می‌کنند تا آلاینده‌هایی که روی سطح آن در اثر ماشین‌کاری به وجود آمده است، به طور کامل برطرف گردد. در ادامه تسمه را از محلول خارج کرده و اجازه می‌دهند تا به طور کامل خشک شود.

پس از آن تسمه را وارد دستگاهی مخصوص برای حدیده شدن می‌کنند. در این فرآیند استحکام تسمه به خوبی افزایش قابل توجهی می‌یابد و همچنین کمی ضخامت تسمه کم می‌شود. در بازار این دسته از تسمه‌ها را با نام تسمه کششی می‌شناسند. فرآیند حدیده شدن منجر به تاب برداشتن کم تسمه می‌شود که به کمک یک عملیات ساده با دستگاه تاب‌گیر این مشکل نیز برطرف می‌شود.

تسمه طناب سیمی  

مصرف این نوع تسمه، همانند تسمه های باربری و تسمه های فلزی زیاد است. کاربرد تسمه آهنی طناب سیمی در جابه‌جایی تجهیزات و ادوات سنگین است. ساختار این تسمه‌ها از استحکام بی‌نظیری برخوردار است و در عین حال یک مزیت فوق‌العاده دیگر برای این تسمه‌ها، انعطاف‌پذیری خوب آن‌ها است. دستورالعمل استفاده از تسمه طناب سیمی باید به خوبی رعایت شود تا جلوی بروز هر گونه حادثه‌ای گرفته شود.

نکته مهم در خصوص استفاده از تسمه طناب سیمی تغییر شک یا پاره شدن بخش‌هایی از تسمه است. در این گونه مواقع باید تسبت به ترمیم تسمه اقدام نمود تا دچار مشکل و آسیب جدی در آینده نشود. در تولید این دسته از تسمه‌ها، سیم‌های فلزی را در دسته‌های بین 19 تا 37  تایی کنار یکدیگر قرار می‌دهند و پس از آن در حدود 6 یا 7 دسته را به یکدیگر تاب می‌دهند تا تسمه مورد نظر ایجاد شود.

      تسمه منسوخ تخت

 در فرایند تولید تسمه منسوخ تخت از مواد پلاستیکی استفاده میشود مانند : پلی پروپین،پلی استر و … که برای تولید آن از دستگاه های مخصوص استفاده میشود.
تسمه های منسوخ تخت انعطاف قابل توجهی دارند و در صنایع گوناگونی مثل حمل بار استفاده میشوند. اما چیزی که این نوع تسمه را از بقیه متمایز میکند این است که جرقه در برخورد با دیگر وسایل تولید نمیکند.
مانند دیگر تسمه ها مقاومت بالایی دارد و خمیدگی ان هم قابل قبول است اما مانند دیگر تسمه ها از وزن زیادی برخوردار نیست به خاطر الیاف سبک در ساخت تسمه منسوخ تخت وزن این نوع تسمه به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

      تسمه مش فلزی

تسمه مش فلزی، توانایی تحمل حرارت بالا را دارا میباشد و در مقابل خراشیدگی هم مقاوم است. تسمه مش فلزی، برای بلند کردن اجسام و وسایل مختلف، مورد استفاده قرار میگیرد.
 
تسمه مش فلزی، در مقابل اکسید شدن، مقاومت بالایی دارد. اما، برای اینکه به اجسامی که توسط این نوع تسمه حمل میشود آسیبی وارد نشود، آن را با مواد مایعی آغشته میکنند. نام این نوع مواد، پلی وینیل کلراید ( PVC ) است.

کلام پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که تسمه آهنی چیست و به چند دسته تقسیم می‌شود. البته انواع دیگری از تسمه‌های آهنی وجود دارد که میزان مصرف آن‌ها در مقایسه با تسمه‌های معرفی شده کمتر است. از جمله اینن تسمه‌ها می‌توان به تسمه گرد الیافی و تسمه استیل اشاره نمود که هریک دارای مزایای خاص خودشان هستند. کاربرد تسمه آهنی در صنایع مختلف باتوجه به صنعتی شدن کارخانه‌ها و افزایش مصرف دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین روز به روز در حال بیشتر شدن است.

در هنگام خرید تسمه آهنی حتما شناسنامه محصول را به خوبی مطالعه کنید. هر نوع تسمه‌ای برای کاربردهای مشخصی باید مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین تحمل وزن هر نوع تسمه موجود در بازار نیز محدود است. برای خرید تسمه نوردی می‌توانید با ما تماس حاصل کنید.

پیج اینستاگرام ما: navard.mohammad@

اشتراک گذاری مقاله
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *